Wymogi formalne

UCHWAŁA Nr XXV - 31.34/24 Senatu Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
z dnia
24 stycznia 2024 r. w sprawie rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych
w roku akademickim 2024/2025

1. O przyjęcie do szkoły doktorskiej może ubiegać się osoba, która posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera albo równorzędny, albo osoba, o której mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy.
2. Warunkiem dopuszczenia kandydata do postępowania rekrutacyjnego jest założenie przez niego osobistego konta internetowym systemie obsługi rekrutacji, zwanej dalej SOR który funkcjonuje pod adresem: rekrutacja.umcs.pl. Kandydaci korzystają z dostępu do SOR we własnym zakresie.
3. Po założeniu konta w SOR kandydat wybiera szkołę doktorską oraz wskazuje dyscyplinę naukową w jakiej zamierza przygotować rozprawę doktorską, załącza skany wszystkich wymaganych dokumentów.
4. Kandydat do szkoły doktorskiej składa:
1) w systemie SOR skany:
a) obowiązkowo:
- kopię dyplomu poświadczającą posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędny wraz z suplementem, o ile został wydany (oryginały dokumentów do wglądu) lub dyplom, o którym mowa w art. 326 ust. 2 pkt 2 lub 327 ust. 2 Ustawy dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała. W przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia wraz z suplementem, o ile został wydany (oryginały dokumentów do wglądu) lub zaświadczenie o ukończeniu trzeciego roku studiów jednolitych magisterskich,
- zarys projektu badawczego w odniesieniu do dyscypliny naukowej w jakiej kandydat zamierza przygotować rozprawę doktorską,
- opinię o predyspozycjach do pracy naukowej, sporządzoną przez osobę posiadającą co najmniej stopnień doktora habilitowanego,
- CV naukowe (zgodnie z wzorem zamieszczonym na stronie Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych),
- dokumentację potwierdzającą czynny udział w konferencjach naukowych,
- dyplom doktorski (jeżeli kandydat posiada),
b) dobrowolnie:
- publikacje naukowe lub
- wykonane recenzje publikacji naukowych lub,
- dokumentację potwierdzającą udział w kołach naukowych lub projektach badawczych lub
- certyfikaty potwierdzające znajomość języków obcych;
2) w biurze szkół doktorskich wersję papierową następujących dokumentów:
a) podanie o przyjęcie do szkoły doktorskiej wygenerowane z systemu SOR;
b) kopię dyplomu poświadczającą posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędny wraz z suplementem, o ile został wydany (oryginały dokumentów do wglądu) lub dyplom, o którym mowa w art. 326 ust. 2 pkt 2 lub art. 327 ust. 2 Ustawy, dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała,
c) w przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 Ustawy, kopię dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia wraz z suplementem, o ile został wydany (oryginały dokumentów do wglądu) lub zaświadczenie o ukończeniu trzeciego roku studiów jednolitych magisterskich;
d) aktualną fotografię, zgodną z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych w Polsce;
e) zarys projektu badawczego w odniesieniu do dyscypliny naukowej w jakiej kandydat zamierza przygotować rozprawę doktorską wraz z propozycją promotora;
f) opinię o predyspozycjach do pracy naukowej, sporządzoną przez osobę posiadającą co najmniej stopnień doktora habilitowanego;
5. Kandydaci zakwalifikowani do szkoły doktorskiej zobowiązani są do wprowadzenia elektronicznej wersji fotografii na osobiste konto w systemie SOR.

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XXV-31.34/24

Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XXV-31.34/24

CV naukowe